Tuesday 21 November 2017

Emisja emisja system handel faza 3


Europejskie rynki handlu uprawnieniami do emisji w systemie handlu uprawnieniami do emisji w Europie. Przewodnik ten obejmuje system rejestrów Unii Europejskiej w zakresie handlu uprawnieniami do emisji w rejestrze Unii EU ETS, wykorzystanie jednostek Kioto do przestrzegania przepisów UE w zakresie handlu emisjami i handlu uprawnieniami do emisji. W systemie handlu uprawnieniami do emisji - EU ETS ustala emisję limit emisji lub limit całkowitych emisji dozwolonych przez wszystkich operatorów EU ETS, ale w ramach tego limitu rynek emisji dwutlenku węgla umożliwia uczestnikom Systemu kupowanie i sprzedaż uprawnień, jakiego potrzebują. Cena węgla oznacza ilość uczestników EU ETS, którzy są skłonni zapłacić na zasiłek UE 1 dodatek EUA równa się jednemu tonowi CO2 lub równoważnemu podawaniu popytu i podaży Ponadto utworzono unijne uprawnienia do emisji lotniczych EUAAs dla przestrzegania przez operatorów linii lotniczych. Podczas fazy III 50 uprawnień będzie licytowane ICE Futures Europe prowadzi w imieniu DECC aukcje EUA ETS EU ETS III fazy oraz EUAA w imieniu DECC. Operatorzy mogą także korzystać z pewnych jednostek Kioto w celu zapewnienia zgodności z EU ETS w granicach. EU ET Operator S może uzyskać dostęp do wtórnego rynku emisji dwutlenku węgla w celu zakupu uprawnień lub jednostek Kioto poprzez wiele tras. Trasa bezpośrednio z innymi firmami objętymi Systemem. Kupowanie lub sprzedaż od pośredników, np. Banków i specjalistów handlowych, którzy korzystają z usług maklera. które wymieniają produkty z tytułu emisji dwutlenku węgla. Rejestr Unii Europejskiej to internetowa baza danych prowadzona i zarządzana przez Komisję Europejską, w ramach której EUA i EUAA są przechowywane, sprzedawane i przekazywane pod kątem zgodności. profesjonalne doradztwo w tych sprawach. Aby uzyskać więcej informacji na temat funkcjonowania EU ETS zobacz Jak uczestniczyć w rejestrach EU ETS. Phase III. Narodowy rejestr EU ETS działa w podobny sposób do konta bankowego online System rejestru jest internetowym systemem księgowym, który rejestruje COCO2 uprawnienia i jednostki przydzielone i przechowywane w rachunku operatorów, osoby, handlu i rządu. jednostki, w tym przydziały, transfery, przekazywanie i anulowanie. Zwroty roczne dotyczące instalacji i operatorów statków powietrznych. Niektórym stan zgodności instalacji i operatorów statków powietrznych. Posiadacz rachunku może przechowywać, przekazywać, anulować lub nabywać uprawnienia UE i kwalifikujące się jednostki z Kioto. Rejestr transakcji unijnych EUTL sprawdza, rejestruje i upoważnia wszystkie transakcje, które mają miejsce pomiędzy kontami w rejestrze Unii Europejskiej EUTL można przeglądać online i udostępnia szczegółowe informacje na temat przestrzegania przez operatorów EU ETS, posiadaczy kont Unii i transakcji pomiędzy rejestrami rejestrowymi rejestrów kluczowe elementy składowe EU ETS i szersze międzynarodowe emisje związane z emisjami w ramach Konwencji Ramowej ONZ o zmianach klimatu w protokole z Kioto z Kioto. Od czerwca 2017 r. systemy rejestru zostały połączone w jeden system rejestrów, obsługiwany i zarządzany przez Komisję Europejską. Każde państwo członkowskie ma teraz swojego własnego krajowego administratora i na w jednym Jednostkowym Rejestrze Unijnym Agencja ds. Ochrony Środowiska jest krajowym administratorem Wielkiej Brytanii i jest odpowiedzialna za utrzymanie i administrowanie brytyjskiego sekretariatu krajowego w rejestrze Unii Europejskiej. Wymagania funkcjonalne w rejestrze są ustalane przez Komisję Europejską poprzez regulamin rejestru i sekretariat UNFCCC poprzez różne decyzje COP MOP. Jak otworzyć konto w rejestrze. Instalacje i operatorzy statków powietrznych, którzy wykonują czynności z załącznika I, zgodnie z dyrektywą 2003 87 WE, są zobowiązani do otwarcia rachunków w rejestrze Unii Oprócz rachunków operatora rejestr Unii zawiera również konta osób posiadających rachunki handlowe i konta handlowe Każda osoba fizyczna lub organizacja może ubiegać się o otwarcie takich rachunków, które mogą być wykorzystywane wyłącznie dla jednostek handlowych. funkcjonowania i funkcjonalności unijnego rejestru za pośrednictwem poczty elektronicznej do administratora rejestru w Wielkiej Brytanii. Informacje na temat rejestru przed 2017 r. i migracji do rejestru Unii można znaleźć na stronie internetowej Archiwum Narodowego. Jednostki Koto w fazie III. operatorzy mają możliwość korzystania z pewnych jednostek Kioto w celu ich przestrzegania w obrębie UE ETS podlegające ograniczeniom dotyczącym typu i ilości jednostek wyszczególnionych w dyrektywie dotyczącej ETS oraz rozporządzenia w sprawie rejestracji Niniejsze limity zostały określone poniżej oraz informacje o tym, jak korzystać z tych jednostek w celu zapewnienia zgodności z europejskim systemem handlu uprawnieniami do emisji. Typy jednostek. CERs i jednostki redukcji emisji ERUS mogą być wykorzystywane do zapewnienia zgodności z systemem EU ETS Więcej informacji na ten temat, w tym FAQ, można znaleźć na stronie internetowej Komisji Europejskiej. Każliwość jednostek. Operatorzy i operatorzy statków powietrznych mogą wymieniać kwalifikujące się CER i ERU na EUA i EUAA do granic Limity są kumulatywne w ramach fazy II i fazy III EU ETS i są określone w rozporządzeniu Komisji Europejskiej w sprawie międzynarodowego prawa do kredytu optował na 8 listopada 2017 r. Jak korzystać z jednostek w ramach EU ETS. W fazie III niektóre jednostki CER i ERU mogą zostać zamienione na EUA, z zastrzeżeniem ograniczeń omówionych powyżej, w rejestrach unijnych Operatorzy mogą przekazywać ważne CER i ERU na konto centralne w rejestrze Unii i po zweryfikowaniu, że jest on uprawniony do korzystania przez tego operatora z systemu EU ETS, na rachunku posiadania operatora operatora EUA zostanie przypisana równowaŜna liczba EUA Operatorzy statków powietrznych mogą zażądać tego zamiaru i być zapisywana w EUAAs Rozporządzenie w sprawie rejestrów Komisji Europejskiej określa proces bardziej szczegółowo. Operatorzy instalacji i operatorów statków powietrznych podlegający systemowi EU ETS powinni zauważyć, że wymiana kwalifikowalnego okresu 1 zobowiązania z tytułu kredytów międzynarodowych na rezerwy ogólne i dodatków lotniczych musi nastąpić do dnia 31 marca 2018 r., po upływie którego staną się niekwalifikowalne do wykorzystania w ramach EU ETS Twoje uprawnienia do międzynarodowego projektu Limit kredytu jest wyświetlany na koncie Operator Holding Account lub na Twoim statku powietrznym erator posiada konta. Więcej informacji na ten temat i obowiązujących zasad są dostępne na stronie internetowej Europejskiej Komisji ds. Handlu w sprawie Węgla Cywilnego, w szczególności FAQ 7, 8 i 11. Wszelkie inne pytania lub pytania dotyczące przechowywania lub zamiany jednostek Kioto w ramach Rejestru powinny być kierowane za pośrednictwem poczty elektronicznej do administratora rejestru w Singapurze. Zarządzanie na czas III. Auctioning jest skutecznym sposobem na dystrybucję przydziałów na rynek i wzmacnia zasady płacenia zanieczyszczeń, co zachęca przedsiębiorstwa do uwzględnienia pełnego kosztu węgla w podejmowanych przez nie decyzjach. s rozporządzenie w sprawie aukcji reguluje sprzedaż na aukcji EUA fazy III i EUAAs przewidziano utworzenie wspólnej platformy aukcyjnej UE i przyznanie państwom członkowskim prawa do rezygnacji i utworzenia platform krajowych - Wielka Brytania, Niemcy i Polska skorzystały z tego prawa Wielka Brytania była pierwsze państwo członkowskie UE przeprowadziło aukcję w fazie II 2008-2017 i sprzedało 10 przydziałów w porównaniu do średniej unijnej w 2006 r 3. Wielka Brytania mianowała ICE Futures Europe na przeprowadzenie aukcji EUAs EU ETS III fazy i EUAA w imieniu DECC od listopada 2017 r. Umowa z ICE została przedłużona na przeprowadzenie aukcji do listopada 2017 r. Poprzednio ta usługa była świadczona przez Biuro Zarządzania Długami Zjednoczonego Królestwa Aukcje w Wielkiej Brytanii są otwarte dla tych, które spełniają kryteria określone w odpowiednim prawodawstwie UE i wymaganiach dotyczących członkostwa w ICE. Znajdziesz wskazówki, jak uczestniczyć w tych aukcjach na stronach internetowych aukcji emisji ICE. Urząd Usług Finansowych FSA o odmianę zezwolenia w celu uczestniczenia w regulowanej działalności przetargowej w aukcjach emisyjnych Proszę zapoznać się z oświadczeniem FSA dotyczącym regulacji licytacji uprawnień do emisji w fazie III unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji. DCC pełni rolę Aukcja brytyjska na te aukcje Ta rola jest wymagana przez prawodawstwo UE i jest odpowiedzialna za prowadzenie aukcji. proces mianowania SAM monitorującego pojedynczą aukcję w celu monitorowania i raportowania na temat przeprowadzania niektórych aukcji emisji w Europie Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Komisji Europejskiej. Aby uzyskać więcej informacji na temat aukcji EU ETS w Wielkiej Brytanii, skontaktuj się z kalendarzem aukcyjnym. Pełny harmonogram aukcji III fazy EUA i EUAA jest dostępny na stronach internetowych aukcji emisyjnych ICE. Wyniki aukcji w systemie III. W dniu 21 listopada 2017 r. Odbyła się pierwsza aukcja III fazy EUA w Wielkiej Brytanii. Więcej informacji można znaleźć w komunikacie prasowym DECC Informacje na temat wyników kolejnych aukcji na etapie III można znaleźć na stronach internetowych aukcji emisyjnych ICE Futures Europe. Więcej informacji na temat aukcji można znaleźć na stronach internetowych Komisji Europejskiej. Wyniki aukcji drugiej fazy. W fazie II EU ETS Wielka Brytania utrzymała 30 sukcesów aukcje konkurencyjne, sprzedające blisko 123 miliony EUA i pozyskanie około 1 miliarda euro na rzecz skarbu Aby uzyskać wyniki aukcji fazy II, zapoznaj się z Deb t strona internetowa Urzędu Zarządzania. Zamówienia na platformę aukcyjną EU ETS fazy III w Wielkiej Brytanii. UK Ministrowie wyrazili zgodę na zachowanie rezygnacji z brytyjskiego systemu unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji EU ETS po wygaśnięciu umowy z obecnym dostawca w listopadzie 2017 r. Dnia 4 lutego 2018 r. DECC uruchomił pierwszy etap procesu ponownego zawierania zamówień, publikując wstępne ogłoszenie informacyjne za pośrednictwem strony internetowej ds. elektroniki komputerowej Tender Electronics, która odbędzie się w dniu 10 marca 2018 r. w celu zaradzenia potencjalnym uczestnikom rynku. uczestniczyć w sesji zaradczej, dowiedzieć się więcej lub wyrazić zainteresowanie złożeniem oferty w momencie rozpoczęcia formalnego procesu przetargowego, proszę skontaktować się z firmą. Więcej informacji. Więcej informacji na temat aukcji można uzyskać pod adresem. Union Registry Publicznie dostępne informacje. UN S IAR Ocena. W celu umożliwienia każdemu uczestnikowi B załącznika B uznania za uprawnione do uczestniczenia w Mechanizmie z Kioto wymagane jest wprowadzenie w życie krajowego rejestru ms Wymagania dla krajowych rejestrów są ustalane przede wszystkim na podstawie decyzji 13 CMP 1. Poniższe informacje są udostępniane zgodnie z wymogami sprawozdawczości określonymi w protokole z Kioto, co zapewnia spójność sprawozdawczości publicznej informacji między rejestrami i ułatwia przegląd informacji publicznych podczas corocznej oceny przeprowadzonej na podstawie niezależnego sprawozdania z oceny S IAR wspólnej procedury operacyjnej w celu wsparcia przeglądu eksperckiego. Każdy z rejestrów jest oceniany w celu ustalenia, czy spełnione są odpowiednie wymagania, a wyniki są przekazywane w formie standardowych niezależnych sprawozdań oceniających S IAR na Zespół ds. Oceny Ekspertów, działający na podstawie art. 8 Protokołu z Kioto. Zgodnie z pkt 44-48 załącznika do decyzji 13 CMP 1 Protokołu z Kioto, poniżej znajduje się lista publicznie dostępnych informacji dotyczących rejestru krajowego Zjednoczonego Królestwa jako wymagane przez ocenę SAR IAR. Informacje o koncie z rejestru Unii ragraph 45 aneksu do decyzji 13 CMP 1 omawia informacje o kontach, które muszą być publicznie dostępne Informacje o koncie z rejestru Unii można zapoznać w raporcie na temat informacji o rachunkach. Zgodnie z rozporządzeniem Komisji Artykuł 110 UE nr 389 2017 zawiera następujące informacje zostały uznane za poufne Rachunek wszystkich rachunków wszystkich dokonanych transakcji, unikalny jednostkowy kod identyfikacyjny przydziałów i unikatową wartość liczbową numeru seryjnego jednostki jednostek Kioto utrzymywanych lub mających wpływ na transakcję Nazwa reprezentatywna i dane kontaktowe imię i nazwisko, adres pocztowy, numer telefonu, numer faksu i adres e-mail przedstawiciela posiadacza rachunku jest również uważany za poufny. Informacje, w tym zapasy wszystkich kont, wszystkie dokonane transakcje, unikalny kod identyfikacyjny jednostki uprawnień i unikalna wartość liczbowa numeru seryjnego jednostki jednostek Kioto utrzymywanych lub mających wpływ na transakcję, przechowywanych w EUTL, rejestrze Unii rejestrów KP uznaje się za poufne, chyba że prawo Unii lub przepisy prawa krajowego, które realizują uzasadniony cel są zgodne z niniejszym rozporządzeniem, są proporcjonalne. Informacje na temat art. 6 Projekty Projekty JI. Artykuł 46 załącznika do decyzja 13 CMP 1 omawia informacje o projektach z art. 6, zwane także projektami Joint Implementation JI, które muszą być publicznie dostępne. Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej nie prowadzi żadnych wspólnych projektów wykonawczych. Informacje o transakcjach dotyczących jednostek uczestnictwa. załącznik do decyzji 13 CMP 1 omawia informacje o jednostkach uczestnictwa i transakcjach, które muszą być opublikowane Dostęp do informacji SEF w zakresie informacji, o których mowa w paragrafie 47. Informacje dotyczące przechowywania i zawierania transakcji są dostarczane wyłącznie na poziomie typu gospodarstwa, ze względu na bardziej szczegółowe informacje uznane za poufne w przepisach UE. Patrz: artykuł 110 UE 389 2017.Informacja w sprawie podmiotów prawnych upoważnionych przez Stronę do trzymania jednostek. Akapit 48 załącznika do decyzji 13 CMP 1 wymaga, aby lista podmiotów prawnych upoważnionych przez Stronę do przechowywania jednostek została opublikowana. Wykaz osób prawnych uprawnionych do posiadania jednostek określonych w Paragraf 48.Inne informacje. Aby uzyskać więcej informacji o rejestrze Unii, skontaktuj się z agencją kredytową scam. Carbon. Nie są przeznaczone dla inwestorów indywidualnych Zostaliśmy powiadomiony o oszustwach przy użyciu nazwy Carbon Registry lub podobnej osoby, która kontaktuje się ze społeczeństwem, błędnie twierdząc, że rejestr węglowy jest częścią Departamentu Energii i Zmian Klimatycznych, a także podając fałszywe dane kontaktowe departamentu Oszuści mogą być staraj się wywierać nacisk na ludzi, aby kupować akcje, kredyty węglowe lub certyfikowane redukcje emisji CER w wysokich cenach Osoby, które mogą być adresowane, mogą zostać zadzwonione i poinformować, że Carbon Registry podejmie przeciwko nim skargę, ponieważ odmówiły zakupu akcji, a czasami szczegółów fikcyjnego sądu sprawom przypisuje się wagę do ploy. The Departament doradza wszystkim, którzy otrzymują takie komunikaty, aby zgłosić sprawę do policji z numerem 101, niezwiązanego z nagłym numerem kontaktowym, bezpośrednio lub za pośrednictwem działań w sprawie nadużycia finansowego. Reforma strukturalna systemu EU ETS Nadwyżka uprawnień do emisji wzrosła w unijnym systemie handlu emisjami ETS od 2009 r. Komisja Europejska zajmuje się tą kwestią w drodze krótko - i długoterminowych środków. Nadwyżka przydziałów jest w znacznej mierze spowodowana kryzysem gospodarczym, który zmniejszył emisję więcej niż przewidywano oraz wysoki import międzynarodowych kredytów To doprowadziło do niższych cen emisji dwutlenku węgla, a tym samym słabszej motywacji do ograniczenia emisji. W krótkim okresie czasu su rplus ryzyko utrudnienia prawidłowego funkcjonowania rynku emisji CO2 W dłuższej perspektywie mogłoby to wpłynąć na zdolność systemu ETS do stawiania opodatkowania bardziej wymagających celów w zakresie redukcji emisji. Nadwyżka wyniosła około 2 miliardów uprawnień na początku fazy 3 i wzrosła do ponad 2 miliardów w 2017 r. W 2018 r. zmniejszył się do około 1 78 mld euro w wyniku załadunku wtórnego Bez tego, nadwyżka byłaby prawie 40 wyższa pod koniec 2018 r. Wsteczne załadowanie aukcji w fazie 3.Zgodnie ze środkiem krótkoterminowym Komisja przesunęła termin licytacji 900 milionów przydziałów do 2019-2020. To przeładowanie woluminów aukcyjnych nie zmniejsza ogólnej liczby przydziałów, które mają być sprzedane na aukcji w fazie 3, a jedynie dystrybucja aukcji na Okres. Wielkość aukcji jest zmniejszona o 400 milionów przydziałów w 2017 r. 3000000000 w 2018.200 milionów w 2018 r. Ocena skutków pokazuje, że back-load może zrekompensować podaż i popyt w krótkim okresie i ponownie duce zmienności cen bez znaczącego wpływu na konkurencyjność. Zakład ładunkowy został wdrożony poprzez poprawkę do rozporządzenia o aukcjach w systemie ETS, która weszła w życie z dniem 27 lutego 2017 r. Rezerwa na stabilność rynku. Jednak wprowadzone zostaną długoterminowe zmiany w zakresie wprowadzania zmian w celu ETS poprzez utworzenie rezerwy na stabilizację rynku od 2018 r. Rezerwa rozpocznie działalność w styczniu 2019 r. Rezerwy zostaną przeznaczone na obecną nadwyżkę przydziałów. Poprawiła odporność systemu na poważne wstrząsy, dostosowując podaż przydziałów, które mają być sprzedane na aukcji. 900 miliona przydziałów, które w latach 2017-2018 zostaną zwrócone, zostaną przeniesione do rezerwy, a nie na aukcji w latach 2019-2020. Nieokreślone przydziały zostaną również przeniesione do rezerwy Dokładna kwota będzie znana dopiero w 2020 r. Jednak analitycy rynku szacują, Do roku 2020 można pozostawić 550 do 700 milionów uprawnień do roku 2020 w ocenie skutków dołączonej do wniosku legislacyjnego dotyczącego przeglądu unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji Rezerwa będzie działać w pełni zgodnie z wcześniej ustalonymi zasadami, które pozostawiają w gestii Komisji lub państw członkowskich swobodę decyzyjną. Rozwiązanie problemu nierównowagi na rynku byłoby również pomogło w szybszej redukcji rocznego poziomu emisji. Propozycja Komisji dotycząca przeglądu unijnego systemu handlu uprawnieniami do celów technologicznych (ETS). Dane pochodzące od rządu wprowadzono do debaty na temat środków strukturalnych. Pierwszy raport dotyczący stanu europejskiego rynku emisji dwutlenku węgla opublikowany w listopadzie 2017 r., W którym Komisja określiła sześć opcji korekty nadwyżki. Formalne konsultacje z zainteresowanymi stronami od grudnia 2017 r. Do lutego 2017 r. Zapoznały się ze wszystkimi uwagami. Posiedzenia z posiedzeń w marcu i kwietniu 2017 r., Koncentrujące się na trzech spośród trzech opcji, które odbyły się na drugim spotkaniu, rozważyły ​​także dodatkowe opcje wspierane przez kilka stron zainteresowanych w konsultacjach internetowych, w tym rezerwę na rzecz stabilnościExpert spotkania w październiku 2017 r. i czerwcu 2017 r. w celu omówienia aspektów technicznych związanych z utworzeniem sta rezerwy zdolności bilingowych. Rezerwy na rzecz stabilności rynku. Posiedzenia zewnętrzne dotyczące technicznych aspektów rezerwy na rzecz stabilności. Poprawa wprowadzania zmian do rozporządzenia w sprawie aukcji. Zmiana dyrektywy w sprawie systemu handlu uprawnieniami do emisji w związku z ładowaniem wstecznym. Sprawozdanie z rynku zbóż. Przeglądanie profilu czasu aukcji. System handlu emisjami UE EU ETS. System handlu emisjami w UE EU ETS jest fundamentem Polityka UE w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatycznym i kluczowe narzędzie redukcji emisji gazów cieplarnianych jest opłacalna Jest to pierwszy na świecie największy rynek emisji dwutlenku węgla i nadal największy. Operatorzy w 31 krajach we wszystkich 28 krajach UE, a także w Islandii, Liechtensteinie i Norwegii. emisje z ponad 11 000 elektrowni elektrociepłowniczych, zakładów przemysłowych i linii lotniczych działających między tymi krajami, zajmują około 45% emisji gazów cieplarnianych w UE. System handlu uprawnieniami i handlem. EU ETS działa na zasadzie cap i trade. A jest ustalona na całkowitą ilość niektórych gazów cieplarnianych, które mogą być emitowane przez instalacje objęte systemem Czapka jest zmniejszona w czasie, tak aby całkowite emisje spadały. W pokrywie, com Firmy otrzymują lub kupują uprawnienia do emisji, które mogą handlować ze sobą w miarę potrzeb. Mogą też kupić ograniczone kwoty międzynarodowych kredytów z projektów oszczędzających emisje na całym świecie. Ograniczenie całkowitej liczby przydziałów zapewnia, że ​​mają one wartość. rok firma musi oddać wystarczające przydziały na pokrycie wszystkich emisji, w przeciwnym wypadku nakłada się grzywny W przypadku, gdy firma zmniejszy emisję, może zachować rezerwy na przyszłe potrzeby lub sprzedać je innej firmie, która nie ma uprawnień. przynosi elastyczność, która zapewnia redukcję emisji, w przypadku gdy to najmniej kosztuje. Taka solidna cena węgla również sprzyja inwestycjom w czyste i niskoemisyjne technologie. Właściwości trzeciej fazy 2017-2020. EU ETS znajduje się w fazie trzeciej znacznie różnej od fazy 1 i 2. Główne zmiany to. W miejsce poprzedniego systemu krajowych limitów stosuje się pojedynczą, ogólnounijną górną granicę emisji. Zakres jest domyślną metodą dla allo a nie z bezpłatnymi przydziałami, a także zharmonizowane zasady przydziału stosuje się do bezpłatnych bezpłatnych bezpłatnych bezpłatnych bezpłatnych wolnych diet. Więcej sektorów i gazów objętych.300 mln uprawnień odpisanych w rezerwie na rzecz nowych uczestników w celu wykorzystania innowacyjnych technologii energii odnawialnej oraz wychwytywania dwutlenku węgla i przechowywanie przez program NER 300.Przeprowadzone sektory i gazy. System obejmuje następujące sektory i gazy, które koncentrują się na emisji, które można mierzyć, zgłaszać i zweryfikować z dużą dokładnością. Dwutlenek węgla CO 2 from. power i wytwarzanie ciepła energooszczędne sektory przemysłu, w tym rafinerie ropy naftowej, wyroby stalowe i produkcja żelaza, aluminium, metali, cementu, wapna, szkła, ceramiki, masy celulozowej, papieru, kartonu, kwasów i chemikaliów organicznych w masie chemicznej lotnictwa przemysłowego. N2O z produkcji azotowe, adypinowe i glioksykwowe oraz glikolefluorowęglowodory glikolu propylenowego z produkcji aluminium. Udział w systemie EU ETS jest obowiązkowy dla przedsiębiorstw z tych sekt ale w niektórych sektorach. Wszystkie sektory są uwzględnione tylko w instalacjach powyżej określonego rozmiaru. Można wyłączyć małe instalacje, jeśli rządy wprowadzą środki fiskalne lub inne, które obniży emisję o równoważne kwoty w sektorze lotniczym, do 2018 r. EU ETS dotyczy wyłącznie lotów między portami lotniczymi zlokalizowanymi w Europejskim Obszarze Gospodarczym EEA. Obniżenie poziomu emisji. System EU ETS udowodnił, że obniżenie cen na węgiel i jego handel może emitować emisje pochodzące z instalacji w systemie spadają poniżej 5 początek fazy 3 2017 r. w 2018 r. W 2020 r. emisje z sektorów objętych systemem będą o 21 niższe niż w 2005 r. Rozwój rynku emisji CO2 W 2005 r. EU ETS jest pierwszym i największym światowym handlem emisjami na świecie , stanowiącego ponad trzy czwarte międzynarodowego handlu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla. EU ETS inspiruje również rozwój handlu emisjami w innych krajach i regionach. UE ma na celu powiązanie EU ETS z innymi kompatybilnymi systemami. Narodowe ustawodawstwo dotyczące ETS w dziedzinie opodatkowania. Raporty dotyczące rynku zbóż. Rejestetyzacja europejskiego systemu handlu uprawnieniami do fazy 3.Legatywna historia dyrektywy 2003 87 WE. Work przed propozycją Komisji dotyczącą przyjęcia wniosku z października 2001 r. Do przeczytania wniosku w Radzie i Parlamencie, w tym wspólnym stanowisku Rady. Otwórz wszystkie pytania. Pytania i odpowiedzi dotyczące znowelizowanego systemu handlu emisjami UE grudzień 2008 r. Jaki jest cel handlu emisjami. Celem systemu handlu emisjami UE EU ETS ma pomóc państwu członkow - Państwa osiągają zobowiązania do ograniczenia lub redukcji emisji gazów cieplarnianych w opłacalny sposób Zezwalając spółkom uczestniczącym na kupno lub sprzedaż uprawnień do emisji oznacza, że ​​cięcia emisji mogą zostać osiągnięte co najmniej kosztami. EU ETS jest fundamentem strategii UE w zakresie zwalczania zmiana klimatu Jest to pierwszy międzynarodowy system handlu uprawnieniami do emisji CO 2 na świecie i działa od 2005 r. Od I stycznia 2008 r. nie dotyczy on 27 państw członkowskich UE, ale także trzech pozostałych członków Europejskiego Obszaru Gospodarczego: Norwegii, Islandii i Liechtensteinu Obejmuje obecnie ponad 10 000 instalacji w sektorach energetycznym i przemysłowym, które są wspólnie odpowiedzialne za blisko połowę emisji UE CO 2 i 40 całkowitych emisji gazów cieplarnianych Zmiana dyrektywy EU ETS uzgodniona w lipcu 2008 r. przyniesie sektor lotniczy do systemu od roku 2017. Jak działa handel emisjami EU ETS jest systemem handlu uprawnieniami do emisji, który to znaczy, że ogranicza ogólny poziom dozwolonych emisji, ale w ramach tego limitu pozwala uczestnikom systemu kupować i sprzedawać dodatki, które wymagają Te dodatki są wspólną walutą handlową w centrum systemu Jedna dieta daje posiadaczowi prawo emitować jedną tonę CO 2 lub równoważną ilość innego gazu cieplarnianego Czapka na całkowitą liczbę uprawnień powoduje niedobór na rynku. W pierwszym i drugim okresie handlu pod system, państwa członkowskie musiały sporządzić krajowe plany rozdzielania KPRU, które określają całkowity poziom emisji ETS i ile uprawnień do emisji każdej instalacji w ich kraju otrzymuje Pod koniec każdego roku instalacje muszą oddać przydziały odpowiadające ich emisjom Firmy, które utrzymują swoje emisje poniżej poziomu ich uprawnień mogą sprzedawać nadmierne zasiłki Osoby, które mają trudności z utrzymaniem ich emisji zgodnie z ich uprawnieniami, mają wybór między podjęciem działań mających na celu zmniejszenie emisji własnych, takich jak inwestycje w bardziej wydajną technologię lub wykorzystanie mniej energetycznych źródeł energii lub zakup dodatkowych uprawnień, które są potrzebne na rynku, lub kombinacja dwóch takich wyborów prawdopodobnie zostanie ustalona przez względne koszty W ten sposób redukuje się emisje tam, gdzie jest to najbardziej opłacalne. Jak długo UE ma ETS działało. EU ETS rozpoczęto 1 stycznia 2005 r. Pierwszy okres rozliczeniowy trwał przez trzy lata do końca z 2007 r. i uczyła się przez fazę przygotowań do drugiego ważnego okresu handlowego Drugie okresy handlowe rozpoczynają się 1 stycznia 2008 r. i trwają przez pięć lat do końca 2017 r. Znaczenie drugiego okresu handlowego wynika z faktu, że zbiegło się ono z pierwszym okresem obowiązywania protokołu z Kioto, podczas którego Unia Europejska i inne kraje uprzemysłowione muszą osiągnąć swoje cele w celu ograniczenia lub ograniczenia emisji gazów cieplarnianych W drugim okresie handlu emisje EU ETS zostały ograniczone na poziomie 6,5 poniżej poziomu z 2005 r. w celu zapewnienia że UE jako całość i państwa członkowskie indywidualnie wywiązują się z zobowiązań z Kioto. Jakie są główne wnioski wyciągnięte z dotychczasowych doświadczeń. EU ETS położył cenę na carbon i udowodnił, że handel emisjami gazów cieplarnianych Pierwszy handel z powodzeniem ustanowił swobodny handel uprawnieniami do emisji w całej UE, stworzył niezbędną infrastrukturę i rozwinął dynamiczny rynek emisji CO2 korzyści z pierwszej fazy mogą być ograniczone ze względu na nadmierne przydziały uprawnień w niektórych państwach członkowskich i niektórych sektorach, głównie w oparciu o prognozy emisji, zanim zostaną opublikowane dane dotyczące zweryfikowanych emisji w ramach EU ETS. Gdy publikacja danych dotyczących zweryfikowanych emisji w 2005 r. podkreślił to nadmierne przydziały, rynek zareagował tak, jak oczekiwano poprzez obniżenie ceny rynkowej przydziałów Dostępność danych dotyczących zweryfikowanych emisji pozwoliła Komisji na zapewnienie, że przydział środków na krajowe alokacje w drugiej fazie zostanie ustalony na poziomie, rzeczywiste zmniejszenie emisji. Podkreślając potrzebę zweryfikowanych danych, do tej pory doświadczenie wykazało, że większa harmonizacja w systemie handlu uprawnieniami do emisji w Europie jest konieczna, aby zapewnić osiągnięcie przez UE minimalnych celów w zakresie redukcji emisji i minimalnych zakłóceń konkurencji. Potrzeba większej harmonizacji jest jest jasne, w jaki sposób ustala się górny limit emisji. Pierwsze dwa okresy handlowe wskazują również, że bardzo różniące się krajowe sposoby przydziału uprawnień do instalacji grożą uczciwą konkurencją na rynku wewnętrznym. Niezbędna jest większa harmonizacja, doprecyzowanie i udoskonalanie w odniesieniu do zakresu systemu, dostęp do kredytów z projektów redukcji emisji na zewnątrz UE, warunki łączenia systemu EU ETS z systemami handlu uprawnieniami do emisji w innym miejscu oraz wymogi w zakresie monitorowania, weryfikacji i sprawozdawczości. Jakie są główne zmiany w systemie handlu uprawnieniami do emisji w UE i od tego, kiedy będą stosowane. trzeci okres handlu, tj. styczeń 2017 r. Chociaż prace przygotowawcze zostaną rozpoczęte natychmiast, obowiązujące przepisy nie zmienią się do stycznia 2017 r. w celu zapewnienia stabilności regulacji. EU ETS w trzecim okresie będzie wydajniejszym, bardziej zharmonizowanym i uczciwszym systemem Poprawa efektywności osiągnięto dzięki dłuższym okresom handlowym 8 lat zamiast 5 lat, solidny i coroczne obniżenie redukcji emisji na 2020 r. w 2020 r. w porównaniu z rokiem 2005 oraz znaczny wzrost liczby aukcji z mniej niż 4 w fazie 2 do ponad połowy w fazie 3. W wielu dziedzinach uzgodniono bardziej harmonizację, w tym w odniesieniu do górnej granicy - ustalenie górnej granicy UE zamiast krajowych ograniczeń w fazie 1 i 2 oraz zasad przyznawania bezpłatnych uprawnień przejściowych. Sprawiedliwość systemu została znacznie zwiększona dzięki dążeniu do ogólnoeuropejskich zasad przydziałów bezpłatnych uprawnień dla instalacji przemysłowych, a także do wprowadzenie mechanizmu redystrybucji upoważniającego nowe państwa członkowskie do licytowania większej liczby przydziałów. Jest ostatni tekst porównany z pierwotnym wnioskiem Komisji. Zachowano cele dotyczące klimatu i energii uzgodnione na wiosennym posiedzeniu Rady Europejskiej w 2007 r., a ogólna struktura propozycja dotycząca EU ETS pozostaje nienaruszona To znaczy, że w całej UE będzie obowiązywać jedna wielka liczba uprawnień do emisji, a ta obniżka zmniejszy się rocznie według liniowej linii trendu, która będzie trwać po zakończeniu trzeciego okresu handlowego 2017-2020 Główną różnicą w porównaniu z propozycją jest stopniowe stopniowanie licytacji przydziałów. Jakie są główne zmiany w porównaniu z Komisją że główne zmiany wprowadzone w projekcie są następujące. Określone państwa członkowskie mają możliwość fakultatywnego i czasowego odstępstwa od zasady, zgodnie z którą nie będą przyznawane żadne przydziały bezpłatnych wytwórców energii elektrycznej od 2017 r. opcja umożliwiająca odstępstwo jest dostępna dla państw członkowskich, które spełniają pewne warunki związane z łącznością ich sieci energetycznej, udział jednego paliwa kopalnego w produkcji energii elektrycznej i PKB w stosunku do średniej dla UE-27 Dodatkowo kwota bezpłatnych uprawnień że państwo członkowskie może przydzielić elektrownie ograniczone jest do 70 emisji dwutlenku węgla odnośnych elektrowni w fazie 1 i spadki w latach późniejszych Furth W przypadku bezpłatnych przydziałów w fazie 3 mogą być przyznawane tylko elektrownie, które są eksploatowane lub w budowie nie później niż do końca 2008 r. Patrz odpowiedź na pytanie 15 poniżej. W dyrektywie zostaną bardziej szczegółowe informacje dotyczące kryteriów, które mają być stosowane do określenia sektorów lub podsektory uważane za narażone na znaczne ryzyko ucieczki emisji oraz wcześniejszą datę opublikowania wykazu takich sektorów Komisji w dniu 31 grudnia 2009 r. Ponadto, po dokonaniu przeglądu, gdy zostanie osiągnięte zadowalające porozumienie międzynarodowe, instalacje we wszystkich odsłoniętych branżach otrzymują 100 bezpłatnych uprawnień w stopniu, w jakim korzystają z najbardziej wydajnych technologii Wolne przydziały dla przemysłu ograniczone są do udziału w emisji tych sektorów w całkowitych emisjach w latach 2005-2007 Łączna liczba przydziałów bezpłatnych dla instalacji w sektorach przemysłu spadnie annually in line with the decline of the emissions cap. Member States may also compensate certain installations for CO 2 costs passed o n in electricity prices if the CO 2 costs might otherwise expose them to the risk of carbon leakage The Commission has undertaken to modify the Community guidelines on state aid for environmental protection in this respect See reply to question 15 below. The level of auctioning of allowances for non-exposed industry will increase in a linear manner as proposed by the Commission, but rather than reaching 100 by 2020 it will reach 70 , with a view to reaching 100 by 2027.As foreseen in the Commission s proposal, 10 of the allowances for auctioning will be redistributed from Member States with high per capita income to those with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies A provision has been added for another redistributive mechanism of 2 of auctioned allowances to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20 in greenhouse gas emissions compared with the reference yea r set by the Kyoto Protocol. The share of auctioning revenues that Member States are recommended to use to fight and adapt to climate change mainly within the EU, but also in developing countries, is raised from 20 to 50.The text provides for a top-up to the proposed permitted level of use of JI CDM credits in the 20 scenario for existing operators that received the lowest budgets to import and use such credits in relation to allocations and access to credits in the period 2008-2017 New sectors, new entrants in the periods 2017-2020 and 2008-2017 will also be able to use credits The total amount of credits that may be used will, however, not exceed 50 of the reduction between 2008 and 2020 Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement, the Commission could allow additional access to CERs and ERUs for operators in the Community scheme See reply to question 20 below. The proceeds from auctioning 300 million allowances from the new entrants reserve will be used to support up to 12 carbon capture and storage demonstration projects and projects demonstrating innovative renewable energy technologies A number of conditions are attached to this financing mechanism See reply to question 30 below. The possibility to opt-out small combustion installations provided they are subject to equivalent measures has been extended to cover all small installations irrespective of activity, the emission threshold has been raised from 10,000 to 25,000 tonnes of CO 2 per year, and the capacity threshold that combustion installations have to fulfil in addition has been raised from 25MW to 35MW With these increased thresholds, the share of covered emissions that would potentially be excluded from the emissions trading system becomes significant, and consequently a provision has been added to allow for a corresponding reduction of the EU-wide cap on allowances. Will there still be national allocation plans NAPs. No In their NAPs for the first 2005- 2007 and the second 2008-2017 trading periods, Member States determined the total quantity of allowances to be issued the cap and how these would be allocated to the installations concerned This approach has generated significant differences in allocation rules, creating an incentive for each Member State to favour its own industry, and has led to great complexity. As from the third trading period, there will be a single EU-wide cap and allowances will be allocated on the basis of harmonised rules National allocation plans will therefore not be needed any more. How will the emission cap in phase 3 be determined. The rules for calculating the EU-wide cap are as follows. From 2017, the total number of allowances will decrease annually in a linear manner The starting point of this line is the average total quantity of allowances phase 2 cap to be issued by Member States for the 2008-12 period, adjusted to reflect the broadened scope of the system from 2017 as well as any small installations t hat Member States have chosen to exclude The linear factor by which the annual amount shall decrease is 1 74 in relation to the phase 2 cap. The starting point for determining the linear factor of 1 74 is the 20 overall reduction of greenhouse gases compared to 1990, which is equivalent to a 14 reduction compared to 2005 However, a larger reduction is required of the EU ETS because it is cheaper to reduce emissions in the ETS sectors The division that minimises overall reduction cost amounts to. a 21 reduction in EU ETS sector emissions compared to 2005 by 2020.a reduction of around 10 compared to 2005 for the sectors that are not covered by the EU ETS. The 21 reduction in 2020 results in an ETS cap in 2020 of a maximum of 1720 million allowances and implies an average phase 3 cap 2017 to 2020 of some 1846 million allowances and a reduction of 11 compared to the phase 2 cap. All absolute figures indicated correspond to the coverage at the start of the second trading period and therefore do n t take account of aviation, which will be added in 2017, and other sectors that will be added in phase 3.The final figures for the annual emission caps in phase 3 will be determined and published by the Commission by 30 September 2017.How will the emission cap beyond phase 3 be determined. The linear factor of 1 74 used to determine the phase 3 cap will continue to apply beyond the end of the trading period in 2020 and will determine the cap for the fourth trading period 2021 to 2028 and beyond It may be revised by 2025 at the latest In fact, significant emission reductions of 60 -80 compared to 1990 will be necessary by 2050 to reach the strategic objective of limiting the global average temperature increase to not more than 2 C above pre-industrial levels. An EU-wide cap on emission allowances will be determined for each individual year Will this reduce flexibility for the installations concerned. No, flexibility for installations will not be reduced at all In any year, the allowances to be auctioned and distributed have to be issued by the competent authorities by 28 February The last date for operators to surrender allowances is 30 April of the year following the year in which the emissions took place So operators receive allowances for the current year before they have to surrender allowances to cover their emissions for the previous year Allowances remain valid throughout the trading period and any surplus allowances can now be banked for use in subsequent trading periods In this respect nothing will change. The system will remain based on trading periods, but the third trading period will last eight years, from 2017 to 2020, as opposed to five years for the second phase from 2008 to 2017.For the second trading period Member States generally decided to allocate equal total quantities of allowances for each year The linear decrease each year from 2017 will correspond better to expected emissions trends over the period. What are the tentative annual ETS cap figures for the period 2017 to 2020.The tentative annual cap figures are as follows. These figures are based on the scope of the ETS as applicable in phase 2 2008 to 2017 , and the Commission s decisions on the national allocation plans for phase 2, amounting to 2083 million tonnes These figures will be adjusted for several reasons Firstly, adjustment will be made to take into account the extensions of the scope in phase 2, provided that Member States substantiate and verify their emissions accruing from these extensions Secondly, adjustment will be made with respect to further extensions of the scope of the ETS in the third trading period Thirdly, any opt-out of small installations will lead to a corresponding reduction of the cap Fourthly, the figures do not take account of the inclusion of aviation, nor of emissions from Norway, Iceland and Liechtenstein. Will allowances still be allocated for free. Yes Industrial installations will receive transitional free allocation And in those Member Sta tes that are eligible for the optional derogation, power plants may, if the Member State so decides, also receive free allowances It is estimated that at least half of the available allowances as of 2017 will be auctioned. While the great majority of allowances has been allocated free of charge to installations in the first and second trading periods, the Commission proposed that auctioning of allowances should become the basic principle for allocation This is because auctioning best ensures the efficiency, transparency and simplicity of the system and creates the greatest incentive for investments in a low-carbon economy It best complies with the polluter pays principle and avoids giving windfall profits to certain sectors that have passed on the notional cost of allowances to their customers despite receiving them for free. How will allowances be handed out for free. By 31 December 2017, the Commission will adopt EU-wide rules, which will be developed under a committee procedure Comitol ogy These rules will fully harmonise allocations and thus all firms across the EU with the same or similar activities will be subject to the same rules The rules will ensure as far as possible that the allocation promotes carbon-efficient technologies The adopted rules provide that to the extent feasible, allocations are to be based on so-called benchmarks, e g a number of allowances per quantity of historical output Such rules reward operators that have taken early action to reduce greenhouse gases, better reflect the polluter pays principle and give stronger incentives to reduce emissions, as allocations would no longer depend on historical emissions All allocations are to be determined before the start of the third trading period and no ex-post adjustments will be allowed. Which installations will receive free allocations and which will not How will negative impacts on competitiveness be avoided. Taking into account their ability to pass on the increased cost of emission allowances, f ull auctioning is the rule from 2017 onwards for electricity generators However, Member States who fulfil certain conditions relating to their interconnectivity or their share of fossil fuels in electricity production and GDP per capita in relation to the EU-27 average, have the option to temporarily deviate from this rule with respect to existing power plants The auctioning rate in 2017 is to be at least 30 in relation to emissions in the first period and has to increase progressively to 100 no later than 2020 If the option is applied, the Member State has to undertake to invest in improving and upgrading of the infrastructure, in clean technologies and in diversification of their energy mix and sources of supply for an amount to the extent possible equal to the market value of the free allocation. In other sectors, allocations for free will be phased out progressively from 2017, with Member States agreeing to start at 20 auctioning in 2017, increasing to 70 auctioning in 2020 with a v iew to reaching 100 in 2027 However, an exception will be made for installations in sectors that are found to be exposed to a significant risk of carbon leakage This risk could occur if the EU ETS increased production costs so much that companies decided to relocate production to areas outside the EU that are not subject to comparable emission constraints The Commission will determine the sectors concerned by 31 December 2009 To do this, the Commission will assess inter alia whether the direct and indirect additional production costs induced by the implementation of the ETS Directive as a proportion of gross value added exceed 5 and whether the total value of its exports and imports divided by the total value of its turnover and imports exceeds 10 If the result for either of these criteria exceeds 30 , the sector would also be considered to be exposed to a significant risk of carbon leakage Installations in these sectors would receive 100 of their share in the annually declining total quantity of allowances for free The share of these industries emissions is determined in relation to total ETS emissions in 2005 to 2007.CO 2 costs passed on in electricity prices could also expose certain installations to the risk of carbon leakage In order to avoid such risk, Member States may grant a compensation with respect to such costs In the absence of an international agreement on climate change, the Commission has undertaken to modify the Community guidelines on state aid for environmental protection in this respect. Under an international agreement which ensures that competitors in other parts of the world bear a comparable cost, the risk of carbon leakage may well be negligible Therefore, by 30 June 2017, the Commission will carry out an in-depth assessment of the situation of energy-intensive industry and the risk of carbon leakage, in the light of the outcome of the international negotiations and also taking into account any binding sectoral agreements that may have been c oncluded The report will be accompanied by any proposals considered appropriate These could potentially include maintaining or adjusting the proportion of allowances received free of charge to industrial installations that are particularly exposed to global competition or including importers of the products concerned in the ETS. Who will organise the auctions and how will they be carried out. Member States will be responsible for ensuring that the allowances given to them are auctioned Each Member State has to decide whether it wants to develop its own auctioning infrastructure and platform or whether it wants to cooperate with other Member States to develop regional or EU-wide solutions The distribution of the auctioning rights to Member States is largely based on emissions in phase 1 of the EU ETS, but a part of the rights will be redistributed from richer Member States to poorer ones to take account of the lower GDP per head and higher prospects for growth and emissions among the latt er It is still the case that 10 of the rights to auction allowances will be redistributed from Member States with high per capita income to those with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies However, a provision has been added for another redistributive mechanism of 2 to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20 in greenhouse gas emissions compared with the reference year set by the Kyoto Protocol Nine Member States benefit from this provision. Any auctioning must respect the rules of the internal market and must therefore be open to any potential buyer under non-discriminatory conditions By 30 June 2017, the Commission will adopt a Regulation through the comitology procedure that will provide the appropriate rules and conditions for ensuring efficient, coordinated auctions without disturbing the allowance market. How many allowances will each Member State auct ion and how is this amount determined. All allowances which are not allocated free of charge will be auctioned A total of 88 of allowances to be auctioned by each Member State is distributed on the basis of the Member State s share of historic emissions under the EU ETS For purposes of solidarity and growth, 12 of the total quantity is distributed in a way that takes into account GDP per capita and the achievements under the Kyoto-Protocol. Which sectors and gases are covered as of 2017.The ETS covers installations performing specified activities Since the start it has covered, above certain capacity thresholds, power stations and other combustion plants, oil refineries, coke ovens, iron and steel plants and factories making cement, glass, lime, bricks, ceramics, pulp, paper and board As for greenhouse gases, it currently only covers carbon dioxide emissions, with the exception of the Netherlands, which has opted in emissions from nitrous oxide. As from 2017, the scope of the ETS will be extended to also include other sectors and greenhouse gases CO 2 emissions from petrochemicals, ammonia and aluminium will be included, as will N2O emissions from the production of nitric, adipic and glyocalic acid production and perfluorocarbons from the aluminium sector The capture, transport and geological storage of all greenhouse gas emissions will also be covered These sectors will receive allowances free of charge according to EU-wide rules, in the same way as other industrial sectors already covered. As of 2017, aviation will also be included in the EU ETS. Will small installations be excluded from the scope. A large number of installations emitting relatively low amounts of CO 2 are currently covered by the ETS and concerns have been raised over the cost-effectiveness of their inclusion As from 2017, Member States will be allowed to remove these installations from the ETS under certain conditions The installations concerned are those whose reported emissions were lower than 25 00 0 tonnes of CO 2 equivalent in each of the 3 years preceding the year of application For combustion installations, an additional capacity threshold of 35MW applies In addition Member States are given the possibility to exclude installations operated by hospitals The installations may be excluded from the ETS only if they will be covered by measures that will achieve an equivalent contribution to emission reductions. How many emission credits from third countries will be allowed. For the second trading period, Member States allowed their operators to use significant quantities of credits generated by emission-saving projects undertaken in third countries to cover part of their emissions in the same way as they use ETS allowances The revised Directive extends the rights to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50 of the EU-wide reductions over the period 2008-2020 For ex isting installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1 6 billion credits over the period 2008-2020 In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11 of their allocation during the period 2008-2017, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2017 period New sectors and new entrants in the third trading period will have a guaranteed minimum access of 4 5 of their verified emissions during the period 2017-2020 For the aviation sector, the minimum access will be 1 5 The precise percentages will be determined through comitology. These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocol s Joint Implementation JI mechanism covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol or Clean Development Mechanism CDM for projects undertaken in developi ng countries Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units ERUs while those from CDM projects are called Certified Emission Reductions CERs. On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-2017 will be accepted in the period 2017-2020 Furthermore, from 1 January 2017 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types Such a quality control mechanism is needed to assure the environmental and economic integrity of future project types. To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50 of the required reductions Such agreements would not be required for new projects that started from 2017 onwards in Least Developed Countries. Based on a stricter em issions reduction in the context of a satisfactory international agreement additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional types of project credits or other mechanisms created under the international agreement However, once an international agreement has been reached, from January 2017 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commission will be eligible for use in the Community scheme. Will it be possible to use credits from carbon sinks like forests. No Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry LULUCF projects which absorb carbon from the atmosphere It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons. LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions leakage problems arising from such projects The temporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and impose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from installations currently covered by the system This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal. The Commission, the Council a nd the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments For example, using part of the proceeds from auctioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outside the EU, and may provide a model for future expansion In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system for financing reductions in deforestation levels in developing countries. Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS. Yes Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the E TS The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede other policy measures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules. Are there measures in place to ensure that the price of allowances won t fall sharply during the third trading period. A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability The revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-all ocation of allowances which could not be banked for use in the second trading period For the second and subsequent trading periods, Member States are obliged to allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expected to have any impact on the price. A new provision will apply as of 2017 in case of excessive price fluctuations in the allowance market If, for more than six consecutive months, the allowance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25 of the remaining allowances in the new entrant reserve. The price of allowances is determined by supply and demand a nd reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind availability of renewable energy and temperature demand for heating and cooling etc A degree of uncertainty is inevitable for such factors The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices. Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems. Yes One of the key means to reduce emissions more cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission all owances This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to fulfil their respective reduction commitments. The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change. While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised countries that have ratified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity such as a state or group of states under a federal system which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS. What is a Community registry and how does it work. Registries are standardised electron ic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances As a signatory to the Kyoto Protocol in its own right, the Community is also obliged to maintain a registry This is the Community Registry, which is distinct from the registries of Member States Allowances issued from 1 January 2017 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries. Will there be any changes to monitoring, reporting and verification requirements. The Commission will adopt a new Regulation through the comitology procedure by 31 December 2017 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate. What provision will be made for new entrants into the market. Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or airlines that enter the system after 2017 new entrants The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations. A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture and storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies There should be a fair geographical distribution of the projects. In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve. What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council. The European Parliament s Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new entrant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Council in spring 2007 This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet Projects shall be selected on the basis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15 of the total number of allowances i e 45 million allowances available for this purpose The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attr ibuted allowances to the operator, who will not receive any allowances. A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2018 for this purpose. What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS. When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implications, in particular with respect to the risk of carbon leakage On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate. For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20.What are the next steps. Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009 This concerns the collecti on of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2017, and the national lists of installations and the allocation to each one For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2017.The Commission has already started the work on implementation For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is ongoing list of sectors due end 2009 Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning due by June 2017 , the harmonised allocation rules due end 2017 and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers due end 2017.

No comments:

Post a Comment